Praktijk Singh

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

DIAGNOSE

Op zoek naar verstoringen.

De RADTS-therapeut zal in het eerste gesprek de voornaamste klachten inventariseren en vragen stellen over het gebruik van medicijnen en andere middelen.
Vervolgens meet hij met behulp van testbuisjes de belangrijkste functies van het lichaam. Zo verzamelt hij informatie over de werking van organen zoals nieren, lever en darmen en van weefsels zoals spieren, zenuwen en slijmvliezen. De meting heeft ook betrekking op invloeden van buitenaf zoals virussen, vergiftigende stoffen en elektromagnetische belasting. Bovendien meet de therapeut de hormoontoestand, het energieniveau en het afweersysteem en kan hij nagaan of er een tekort is aan vitaminen en mineralen.
Om de meting te kunnen uitvoeren, maakt de therapeut een meetkring tussen de patiënt en het meetapparaat.
De patiënt houdt hiervoor een hand-elektrode vast en krijgt een meetstift op de voet. De therapeut meet systematisch alle functies. Door de reacties op de signalen, komen verstoringen aan het licht. Iedere functie heeft een normwaarde; de wijzer van het apparaat geeft aan of de functie verstoord is. Naast de methode met de buisjes, zal de therapeut aanvullende informatie over verstoringen verzamelen via energiebanen. Hiervoor meet hij op de acupunctuurmeridianen, die corresponderen met organen en weefsels. De meting vindt op dezelfde manier plaats.

Klachten kunnen veel verschillende oorzaken hebben. Met elektro-acupunctuur (Vega) kan de oorzaak vaak worden opgespoord en behandeld. Hieronder staan enkele voorbeelden van veel voorkomende klachten en hun mogelijke oorzaken.

Een nierstoring kan angsten, fobieën of   gehoorklachten veroorzaken.  Een sluimerend virus met een lever- of miltverstoring kan leiden tot chronische vermoeidheid.  Een doorgemaakte voedselvergiftiging, het inslikken van vies zwemwater of een verwaarloosde griep kan chronische darmstoringen, huidklachten en allergieën veroorzaken.  Lever en galstoringen kunnen de volgende klachten geven: darmklachten , misselijkheid, oog klachten, hoofdpijn, wakker tussen 01 en 03 uur 's nachts, mopperig, "zwartgallig", agressief/ depressief   worden.

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu